Internet Fanclub roteteufel.de

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Gary Kagelmacher

Status
Für weitere Antworten geschlossen.
He only played one season and a half for us and in that period he played always as central defender and once as right back to neutralize the best left winger in our competition (Kevin De Bruyne of Racing Genk who is closely followed by Chelsea). De Bruyne was substituted at half time against us because he ran into Gary time after time. After that game we thought Gary would continue as right back because he could maken offensive runs but he himself wanted to play as central defender. The supporters were many times asking for Gary to play in midfield because of his technical skills and forward runs but our coach never tried it. Among the fans our conclusion is that he would play best as defensive midfield. He has all the skills for that position. As a central defender he sometimes wants to do too much and that can lead to an error in defence. But playing in a higher league I am sure that he will keep his play sober in the beginning and will just concentrate on his defensive tasks. He is not really a goal scorer. He came close at times with headers from free kicks because his timing is very good but it's not his speciality. But he never missed from the penalty spot.

I read on a Belgian forum that Monaco stepped in with an offer of 2.4 million. Hopefully it will not become a soap. That's not good for anybody. But it is true that our club can use the money. We have just been through a hostile take-over and our previous shareholders left us with a big amount of debts.

Achso, jetzt hab' ich's geschnallt:

central defender means (=) Zentraler Innenverteidiger

defense midfielder (=) Defensiver Mittelfeldspieler

... ich bring beide Begriffe immer durcheinander
default_icon_wink.gif

Also könnte er es theoretisch spielen, hat es aber noch nie - auch, weil er selber nicht wollte. Schon komisch, dass er sich eher auf der Verteidigerposition sieht.

He only played one season and a half for us and in that period he played always as central defender and once as right back to neutralize the best left winger in our competition (Kevin De Bruyne of Racing Genk who is closely followed by Chelsea). De Bruyne was substituted at half time against us because he ran into Gary time after time. After that game we thought Gary would continue as right back because he could maken offensive runs but he himself wanted to play as central defender. The supporters were many times asking for Gary to play in midfield because of his technical skills and forward runs but our coach never tried it. Among the fans our conclusion is that he would play best as defensive midfield. He has all the skills for that position. As a central defender he sometimes wants to do too much and that can lead to an error in defence. But playing in a higher league I am sure that he will keep his play sober in the beginning and will just concentrate on his defensive tasks. He is not really a goal scorer. He came close at times with headers from free kicks because his timing is very good but it's not his speciality. But he never missed from the penalty spot.

I read on a Belgian forum that Monaco stepped in with an offer of 2.4 million. Hopefully it will not become a soap. That's not good for anybody. But it is true that our club can use the money. We have just been through a hostile take-over and our previous shareholders left us with a big amount of debts.

Thank you very much for your posts. About the hostile take-over: What a pity. We have been through a similiar situation with huge debts, though it was self-imposed.

The supporters were many times asking for Gary to play in midfield because of his technical skills and forward runs but our coach never tried it.debts.

some of us had/have the same thoughts relevant to rodnei - his (potential) teammate in the central defense.

by the way, here they are:

attachment.php

Somehow Kachelbacher looks like an actor. Dont know which one I mean ... hopefully he turns out to be superman
default_wink.png

Thank you very much for your posts. About the hostile take-over: What a pity. We have been through a similiar situation with huge debts, though it was self-imposed.

In our case it was also kind of "self-imposed". The previous club owners used the club to make money for their private pocket on transfers and they were in favour of a merger with our city rivals Antwerp. We organised a big protest action and after that the previous club owners saw no other choice then to sell the club. Now they have invested the money they got for their shares in our city rival but leaving us behind with a big debt which threathens our license to play in first division next year. That is the kind of people our previous owners were, they switch club colours in 1 minute. Anyway, that is the reason why we are not angry that we have to sell one of our best players. It is all part of getting back our club in its original state as it was founded in 1899.

I have a lot of respect for FCK. I visited one of your home games in the past and your support is fantastic. I think FCK is the best option for Gary even if Monaco pays more. Let's hope it's quickly finalized now. I'm convinced you will be very impressed with him although he comes from in your eyes a small team. Sometimes football is a strange game. We had a player some years ago called Bancé and he was not good enough for our first team. Some months later he was a striker in Bundesliga with 9 goals or so. I believe our league has improved a lot recent years. The kind of players we have seen the last years is of a much higher level. Beerschot has produced many fine players like Dembele of Fulham, Vermaelen of first Ajax then Arsenal, Gustavo Colman of Trabzon, Naingolan of Cagliari, ... From our current squad our play-maker, Hernan Losada, could also easily play in first division of Italy or Germany. His technique and speed is amazing and as a midfielder he scores 10 goals per year. But it's enough that you buy Gary, you can leave Losada with us for a bit longer
default_icon_wink.gif

Yesterday Kagelmacher was in Beerschot to say goodbye from the staff and to collect his shirts he wants to keep. He also said that his future is in Germany and that he did not want to play for any other Belgian team than Beerschot although there was interest from Belgian top clubs.

http://www.atv.be/item/kagelmacher-weg-bij-beerschothttp://www.atv.be/item/kagelmacher-weg-bij-beerschot

"Good luck for everybody. Dont stop fighting. Believe in yourself and the team. I am going to miss you"

Das schrieb Kagelbacher an eine Pinnwann bei Beerschot:

"Viel Glück euch allen. Kämpft weiter und glaubt an euch und das Team. Ich werd euch vermissen."

Mal gespannt was aus dem Wechsel wird, wenn Monaco sich jetzt einschaltet, werden wir wohl oder übel den kürzeren ziehen müssen.

Mal gespannt was aus dem Wechsel wird, wenn Monaco sich jetzt einschaltet, werden wir wohl oder übel den kürzeren ziehen müssen.

Tatsächlich?

Glaube nicht, dass Kagelmacher zum vorletzten der 2. französischen Liga wechselt.

Tatsächlich?

Glaube nicht, dass Kagelmacher zum vorletzten der 2. französischen Liga wechselt.

Kommt drauf an, geht's im um die kohle, dann gehts nach monaco. Geht's um die sportliche Perspektive, sind wir vorne. Vertrag bis 2016 ist auch ne Ansage. Muss man nur hoffen, dass beerschot dann auch mitzieht. Die haben auch ein wörtchen mitzusprechen.

Tatsächlich?

Es ist auch nicht gesagt das wir nächstes Jahr noch BLiga spielen werden.

Zudem ist Monaco nur 3 Punkte von einem Nichtabstiegsplatz entfernt und man hat sich einen russischen Investor geangelt der 100 Mio. (in 4 Jahren) in den Verein investieren wird.

Wenn Monaco Beerschot mehr Ablöse zahlt und Kagelmacher das dreifache Gehalt bekommt, sitzt er direkt im Flieger Richtung Monaco, da muss man sich nichts vormachen.

auch wenn jetzt scheinbar in monaco der geldkoffer wieder geöffnet wird, gehe ich nicht davon aus, dass kagelmacher -nach den schilderungen- die uns vorziehen würde.

mal abgesehen davon, dass er jemand zu sein scheint, der den fussball lebt, kann er sich selbst ausrechnen, wie lange er in einem verein, der gerade wieder finanziell aufgepumpt wird, die erste geige spielen würde.

das einzige, was ich mir vorstellen könnte, wäre, dass beerschot ihn dorthin steuern könnte, weil monaco die höhere ablösesumme bezahlen könnte.

aber: malen wir den teufel mal nicht an die wand.

...ich habe leider ein komisches Gefühl. Hoffentlich platzt der Deal nicht noch in letzter Sekunde, das könnte unsere Planungen komplett über den Haufen werfen.

...ich habe leider ein komisches Gefühl. Hoffentlich platzt der Deal nicht noch in letzter Sekunde, das könnte unsere Planungen komplett über den Haufen werfen.

auch ich zweifle langsam, obwohl lt. belgischen Medien von gestern der Deal fix ist!

Ich werde nervös!

Hoffe, es gibt schnell die neuesten Info, z.B. heute morgen beim Training!

Für meinen Teil werde ich nicht nervös. Er scheint zwar ganz brauchbar zu sein, falls der deal platzt wird auch eine Mio EUR frei, die anderweitig investiert werden kann...

auch ich zweifle langsam, obwohl lt. belgischen Medien von gestern der Deal fix ist!
Ich werde nervös!

Hoffe, es gibt schnell die neuesten Info, z.B. heute morgen beim Training!

Frag mich echt, wie ihr den 15.08.2008 überlebt habt
default_wink.png

Im Ernst: Es hieß doch, dass er heute nach Kaiserslautern kommt, um den Vertrag zu unterschreiben. Also ist noch um 20 Uhr Zeit für Panik

Frag mich echt, wie ihr den 15.08.2008 überlebt habt
default_wink.png

Im Ernst: Es hieß doch, dass er heute nach Kaiserslautern kommt, um den Vertrag zu unterschreiben. Also ist noch um 20 Uhr Zeit für Panik

"FCK2008" und ich sind eben alte Hasen und haben schon dermaßen viel mit unserem FCK erleben dürfen & müssen...Klar, dass ihr "Jungspunde" da lockerer seid
default_icon_wink.gif

"FCK2008" und ich sind eben alte Hasen und haben schon dermaßen viel mit unserem FCK erleben dürfen & müssen...Klar, dass ihr "Jungspunde" da lockerer seid
default_icon_wink.gif

Ihr seid nicht die einzigen alten Hasen...da gibt es noch die "Rosarotebrillenträger-Fraktion"....da gehöre ich dazu....Who the F**** is Monaco?
default_icon_cool.gif

Für meinen Teil werde ich nicht nervös. Er scheint zwar ganz brauchbar zu sein, falls der deal platzt wird auch eine Mio EUR frei, die anderweitig investiert werden kann...

das sehe ich aber etwas anders.

es ist ja offensichtlich, dass wir uns in der innenverteidigung auf jeden fall verstärken wollen.

sollte der transfer mit kagelmacher nun platzen, müssten wir uns hastig noch nach einem anderen IV umschauen.

ob dieser dann die gleichen gewünschten qualitäten wie kagelmacher hätte, sei dann mal dahin gestellt.

viel gravierender aus meiner sicht wäre jedoch die tatsache, dass durch diese neuorientierung die verpflichtung weiterer potentieller neuzugänge hinten an stehen könnte.

wenn kagelmann heute unterschriebe, könnten wir sagen:

wunsch-iv ist hier, der kostet so und so viel ablöse, so und so viel gehalt und so und so viel geld haben wir jetzt noch übrig.

also ich wäre schon froh, wenn die sache mit gary nun fix wäre.

das sehe ich aber etwas anders.

Das sei Dir auch zugestanden, dafür ist das Forum ja da!
default_icon_smile.gif

Falls es mit GK nichts wird kommt es meiner Meinung darauf an mit wem wir ansonsten vielleicht noch gesprochen haben, das muß nicht zwangsläufig ein IV sein!

Status
Für weitere Antworten geschlossen.
Zurück
Oben